måndagen den 9:e juli 2012

En helt egen - ateljé!

Lovade ju att mitt nästa inlägg skulle handla om min nya, alldeles egna, ateljé! Wihoo! Nu är den klar! Här är kärlek i bygg-form, min man byggde mig ett hus att SY i! ;)
Vi tar det från början...


Så här såg det ut hos oss för ganska exakt ett år sedan, min man började gräva veckan före midsommar (fast på bilden så är det ägaren till grävmaskinen som syns). Och japp, det var ungefär så geggigt och jobbigt som det ser ut...men efter 140 ton med kross och singel kunde vi äntligen mura grund...


...och resa stomme! Sedan var det bara att börja spika... Vi har inte haft några problem med sysselsättning det senaste året...


...men tänk att det blev såpass (iaf invändigt, ni kan väl bortse från stegar, jordhögar och maskiner...!)klart så man kunde flytta in till slut! Det BLEV ett hus! MITT HUS! (den lilla delen med vit dörr ska bli förråd, den är inte ihopkopplad med min del)


Förra helgen började jag flytta in och nu är det i princip helt klart. Jag huserar på 37 kvm och det är väl dubbelt mot vad jag hade inne i huset. Plus hela köket, trappan med tyghögar, hela tvättstugan med tyghögar osv...ni kan tro att det ska bli skönt att kunna GÅ UT och jobba!


Lååång bänkskiva till mina maskiner, snart ska jag ställa in industrimaskinen jag köpte i vintras med, nu när man har plats ;)


Det ska bli skjutdörrar framför den byggda garderoben, men nu är det draperi som gömmer mina skatter - hmm, jag undrar just hur allt fick plats inne i huset...och då ska ni veta att jag rensat bort och skänkt massor av små stuvar, tyger jag fått osv, närmare fem sopsäckar bestämt... 


En "shop-hörna", och ett framtida klippbord, det ska få ny stor skiva på de höj o sänkbara benen.

Har redan tagit emot kunder och invigt med att sy en beställning - och det kändes såklart jättebra!
Detta hus har gjort vårat eget hus större (som ni kanske kan förstå!) så det känns som jag vunnit i alla ändar liksom - det känns underbart! Ja, och att projektet nådde fram, det har varit slitit och jag är så stolt över min man såklart som byggt allt själv. Men så har han övat lite på vårat eget hus, och sedan på det andra huset vi köpte och numera hyr ut...men nu byggde han till mig! Så tack,min kära man, för att du inte bara tror på mig och vårat företag utan dessutom vill satsa tillsammans med mig!

26 kommentarer:

kreakris sa...

Wow! Så fantastisk å ha sitt eget kreative hus!

Palven sa...

Vilket jobb och vilket fantastiskt resultat :o)

karro sa...

Det blev verkligen helt underbart Åsa! KOmmer förbi och kollar när allt återgår till det normala efter sommaren.

hönapöna sa...

wow... grattis, förstår att det är en dröm som går i uppfyllelse!
Verkligen fint, och jag kan förstå att det blev lite luftigare inne i huset nu :-)

Skapat av mig sa...

Men hjälp så lyxigt!!! En så snäll man har inte jag! Wow wow wow kommer det ut i min mun! Inte bar en ateljé, den är ju helt fantastisk, så himla fint hus, vilken man du har! Jag kommer gärna på syjunta hos dig, bara att ropa så kommer jag!

Retro-Couture sa...

tillykke med dit nye flotte hus :-) Det ser fuldstændig skønt ud! Og sikke en dygtig mand du har :-)

Barbara sa...

Hold da op! Wauuu! Det er da en drøm af et kreaværksted.

Smilla sa...

Så underbart fint hus, både invändigt och utvändigt!!!! Förstår att du är toknöjd, tänk viken skaparglöd du kommer att få när du sitter där inne!!

Linda sa...

Fantastiskt fint hus! Snyggt med träpanelen på väggen inne. och djupa fina fönster. me like! och vilken fröjd för själen att få ordning på alla sina tyger och slippa känna att man "skräpar ned". Din man är suveränt duktig! Lycka till med allt

od Andulky sa...

Wow! Grattis till en fantastisk man och hus ;-)!!!

Camilla/NÅNI by Smillas design sa...

Oj, vilket fantastiskt fint litet hus du har fått, det har ni gjort bra!

Retroknappen sa...

Åh så härligt det ser ut! Grattis!

Mirre Syr sa...

Så underbart med ett eget syrum som faktiskt är ett hus!!! Så fint!! Vilken lycka!:)

Jennie sa...

Herregud, vilket projekt! Och så fantastiskt fint det blev!!!

Sofia / rufi design sa...

Ser verkligen alldeles alldeles underbart ut! Vilken lycka att få sy på en sån vacker plats!

Onomak sa...

Jag blir helt stum! Vilken fantastisk ateljé!! Å vilken man dessutom. Det är bara att gratulera :)

Emsters Alster sa...

Underbart, och så fantastiskt fint det har blivit. Stort grattis1

s a g o g r y n sa...

Fy satan va snyggt och härligt det ser ut!

Mimmi sa...

Åh, vilken lycka!!!!!

GOBLIgobli sa...

Oj oj oj vad fint!! Vilken lycka och vilket underbart hus! Kan inte säga annat att du har en fantastisk och kärleksfull man också. =)

Ellen Kathrine sa...

Stort tilykke- det er bare en drøm at have sit eget firma og det i så fine omgivelser- at jeres hjem så ovenikøbet er blevet det større er jo bare herligt. Tak iøvrigt for al den inspiration dine fine kreationer giver :-)

Alice BraLLan sa...

WOW! Helt underbart med så mycket plats. Det är kärlek det.

Anonym sa...

Oj vad fint du har det i ditt nya hus!!
Grattis och lycka till i fortsättningen med ditt företag.
Kerstin

Frida Loppan sa...

Vad fint och lyxigt!

finnkids sa...

Så underbart och så vackert litet hus! Lyckas till med ditt företag!

EMELIE ELISABETH - EN BLOGG OM MODE. BLAND ANNAT. sa...

Gud vilka fina kläder du syr Åsa! Och ateljén är ju att dö för. Avis! :)

//Emelie från skolan ;)